Kootwijkerbroek23 maart 03
De eerste wedstrijd van het wedstrijdseizoen 2003

Ik ging op Voltrack en Pappa op Patent, het was Patents eerste wedstrijd.
Toen we op het wedstrijdterrein kwamen ging pappa op zoek naar de hoefsmid want Voltrack had de dag ervoor zijn ijzer afgetrapt. Mamma ging naar het secretariaat en Lidwien en ik bleven bij de trailer bij de paarden  die we heel even in de trailer lieten staan, zodat ze even konden wennen aan hun nieuwe omgeving. Pappa had de klep al open gedaan, Lidwien en ik stonden bij het deurtje ze een beetje worteltjes te voeren, ik liep even naar achter om ze over hun kont te aaien.
Ik aaide Patent en op dat moment begint Patent achteruit te lopen! Hij had op een of andere manier zijn stang weg weten te krijgen en liep nu achteruit terwijl hij voor nog vast zat. Ik roep naar Lidwien dat ze hem los moet maken terwijl ik hem met moeite weer op z`n plek had geduwd. Lidwien kwam eerst kijken wat er aan de hand was, op dat moment gaat hij weer naar achter en rend Lidwien weer naar voren, ze heeft hem los gekregen en ik heb hem achter opgevangen, terwijl ik stond te wachten achter de trailer heeft Lidwien helemaal in haar eentje Voltrack eruit gehaald, wat een goeie groom!!
Wij liepen met 2 paarden naar pappa die nog met iemand stond te kletsen, hij keek heel verbaasd.
Toen zijn we maar meegegaan om een hoefsmid te zoeken. Patent was heel rustig en wachte geduldig tot Voltrack klaar was bij de hoefsmid.
Bij de voorkeuring was Voltrack heel braaf, Patent moest bij de hoofdveterinair voordraven omdat hij voor versnelde promotie kwam en hij moest wel 100 keer draven want dan liep hij weer scheef, dan apuyeerde hij en zo waren er nog meer dingen.
Toen we eindelijk van start gingen, we starten samen met een meisje met een fjord, zij zou met ons meerijden het was haar eerste keer, liepen de paarden heel rustig.
Bij een groompost na het Kootwijkerzand zakte Voltrack door zijn knieen, hij wilde gaan rollen, ik schrok me kapot!
Een heel stuk voor de P/A gingen we stappen want de hartslag van de fjord wilde maar niet zakken, uiteindelijk had hij toch te hoog bij de P/A en zijn wij verder gereden. Voltrack had bij de P/A 36 en een van de veterinairen zei als grapje: 'Weet je zeker dat hij niet dood is?'
Na de P/A konden we aanhaken bij een bekende die klasse II reed en hebben we een kilometer of 5 16km/u gereden want we liepen wat achter op het minimum tempo. Daarna zijn we weer wat rustiger gegaan want we begonnen met terugschakelen.
Bij de Finish had Voltrack 52 en Patent 60. Het was voor Patent wel even wennen!
Uiteindelijk zijn we goedgekeurd en na de wedstrijd zijn we gewoon nog een beetje met de paarden over het terrein gaan wandelen en Patent ging achter Pappa aan toen die wat ging kopen.
Het was een hele leuke wedstrijd!