Austerlitz
Voltrack Full Speed

Op 4 April mocht Voltrack weer aan de bak, dit maal samen met pappa. Omdat Voltrack de vorige keer de trailer had verbouwd hebben we hem tussen Kootwijkerbroek en Austerlitz vaak in de trailer laten eten, in de hoop dat hij dan wat rustiger zou blijven staan.
Het heeft geholpen! Austerlitz is natuurlijk ook dichtbij huis, maar wel met veel bochten. Voltrack heeft bijna de hele weg doodstil gestaan, hij heeft geen een keer echt lopen stampen en hij is dan ook onbezweet en heel rustig aangekomen in Austerlitz.
Van tevoren heeft Voltrack lekker een beetje rondgewandeld en heerlijk hooi staan knabbelen. Voltrack ging meteen met een flink tempo van start, het eerste rondje ging met 16,03 km/h.
Bij de vetgate hebben we hem meteen kunnen aanbieden, zodat pappa als 3e uit de vetgate vertrok. Wat een aantal mensen wel verbaasde.
In de vetgate kreeg pappa toch wat twijfels of hij wel zo lekker in zijn vel zat, dus heeft hij na de vetgate het gas eraf gedaan en is hij naar de finish gereden.
Het tweede rondje ging nog helemaal niet zo langzaam als wij dachten, want uiteindelijk is hij gefinishd met een gemiddelde snelheid van 15,74 km/h.
Bij de nakeuring waren de veterinairen weer zéér over hem te spreken, toen ik omdraaide met het monsteren om terug te draven, zetten ze hun handtekening al.
De komende wedstrijd is Kootwijk, op 17 April. Daar zal ik weer met Voltrack aan de start verschijnen, deze keer klasse III. Het wordt mijn eerste klasse III en Voltrack zal daar over de 1000 onafgekeurde wedstrijdkilometers gaan.
We dachten eigenlijk dat het in Austerlitz al het geval was, maar we hadden een wedstrijd teveel geteld ofzo, dus kwam het erop neer dat het pas de volgende wedstrijd zou zijn.

Kootwijkerbroek '04